søndag 1. september 2013

På koselig venninnebesøk

 I min venninnes hage er utgangspunktet stein og berg. Det er hva hun har måttet jobbe utfra, og utfordringen er skrinn jord, vind og tørke . Jord har blitt fylt i sprekker og berg, bed blitt bygd opp fra bakken for å få inn planter og grønnsvær på inngangssiden av huset. Resultatet oppleves nå frodig i kombinasjonen berg og grønt. Katten Karsten poserte villig og ville helst være med på alle bilder der han fotfølgte meg!


På framsiden av huset er det utsikten av sjø og landskap som er i hovedfokus. Selv om her også finnes en grønnere hage med plen og frodige busker og hekker, samt litt stauder, bær av divese slag og en stor solplatting i tre.


Fra garasjen blir vi ledet inn på en fin gangsti kombinert med betongstein og granitt, mot huset og inngangen. Omringet av grus og bed ønskes vi velkommen!


Før jeg setter kurs mot huset bare må jeg stoppe opp ved det koselige overbygget ved garasjen. Her er et lite arbeidsbord, hyller med krukker og redskaper. En hvitmalt benk, en selvlaget stige av gamle greiner og klesvask til tørk. Kjempekoselig!


I det sprengte berget er det murt opp med steiner, fyllt på med jord og plantet stauder og roser.

 Alltids noe å gjøre når man har en  hage. Selv om min venninne nok har hatt et litt roligere hageår med en liten baby i hus :)

Besøket var som alltid koselig; med deling av livsvisdom, tanker og erfaringer, toppet med rips (fra egen hage ja)  og vaniljesaus!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar