søndag 7. juli 2013

En tur på hagesenteret


Sist fredag besøkte jeg Hageland Karmsund i Austbøveien/ bak Oasen storsenter. De har kanskje ikke like stort utvalg på planter som det største sentert i distriktet, men det tar de igjen på å ha det peneste hagesentert med godt utvalg på alt innen hage; møbler, utstyr, krukker,  planter ect. Dessuten har de store fine planter, vakre komposisjoner og samplantinger til eksempler for oss som vandrer rundt og nyter synet i et fint og velstelt senter.  Her er et lite utvalg bilder fra turen. Skulle jo gjerne hatt enda bedre tid og tatt enda flere bilder. Fikk jo ingen med meg av de flotte store trærne av diverse slag, heller ikke av det gode utvalget av store stauder, som forresten var kampanje; to for prisen av tre!
Her vil jeg ha god tid på meg, for det er mye fint å hvile blikket på. Faren er jo bare at man kommer hjem med noe som ikke var planlagt, men det må man vel nesten regne med, ihvertfall for en som meg.  Skjønt denne gangen var jeg ganske streng, og endte bare opp med en plante eller to.. ekstra.

 
Stien slynger seg imellom busker og trær av alle slag
 
 
 
Blomster i alle verdens farger
 
 
Mye fint i store stauder
 
 
Vintergrønne formklipte kuler i lekre terracottakrukkker
 
 

                                             
                                                      
 
                         Middelhavsplanter og krukker. Bl.a oliventrær og formklipt buksbom.
                           Akkurat som jeg selv elsker.


 
Falt helt for disse krukkene. Stilig med oppstamma tuja oppi. Må holde det enkelt med så dekorative krukker
 
 
 
Betongkrukker med lavendel og diverse oppstamma. Pluss en palme! Enkelt og flott.
 
 
 
Da gleder jeg meg bare til neste gang jeg skal tilbake her. Må vel ta med meg kamera da, denne gangen hadde jeg bare mobil til hjelp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar