tirsdag 25. juni 2013

Utflukt til Skudeneshavn

 

 I helgen kjørte vi en tur ut til Skudeneshavn, som er en idyllisk liten småby ytterst på Karmøy. Full av historie og godt bevart trehusbebyggelse. Her er det koselig å vandre rundt i de smale gatene, kikke på husene, hagene og det kulturhistoriske miljøet som preger gamlebyen. Bildene her yter ikke byen rettferdighet, men nå skulle jo dette handle om hage, så da får bildene av byen ligge og så får jeg heller vise noen fra den herlige parken som ligger på toppen av byen. Fra parken finnes det en utsikt over by og hav, men denne gangen rakk jeg meg ikke ut der da jeg stort sett ble hengende igjen i den beplantede delen av parken. Med mann og barn på utflukt, blir jeg en begrensing når alt skal taes i øyensyn og videre foreviges med kamera!

Jeg anbefaler alle turen ut hit. Ta med familien, vandre rundt i byen, spis is og vafler. Ta turen opp i parken, og kombiner med et stopp på en av de vakre sandstrendene du finner i nærheten.

Bildet til venstre viser en gullregn i blomst, i bakgrunnen ser vi et typisk byhus med et smykke av ei dør. Om himmelporten var et hus med ei dør...
Bildet under viser litt av den trolske parken, som er et eldorado for store og små. Her kan barna løpe rundt og la fantasien blomstre.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar