søndag 14. juli 2013

Følg stien

Bildet er hentet fra nettet, men med ukjent opphavssted

En slik slyngende gangsti skulle jeg gjerne hatt i min hage. Blikket og beina blir lokket videre langs stien som er vakkert beplantet med stauder, busker og trær. Inntrykket er er rolig, med mye grønnsvær og få farger. Krukkene skaper et blikkfang, et sted hvor øynene kan hvile.
 En av kunstene når man planter, er å velge få slags planter og heller flere av samme sort. Minst tre (gjerne flere alt etter størrelse) sammen i gruppe. Utfordringen for min egen del er fristelser. Dermed flytter uplanlagte planter inn. Gjerne bare en stk for å prøve, og siden jeg heller ikke har planlagt hvor den skal stå. Så er det pris som ofte kan være noe avskrekkende. Men ved nyanlegg av plantefelt/ bed, kjøper jeg som oftest tre av samme sort for å få et større parti som siden skal vokse tett sammen! For et tett bunndekke som til høyre på bildet her, må det flere til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar