lørdag 20. juli 2013

Innom Spanne plantesalg, igjen...

 TORSDAG
    Lovte jentene mine at vi bare skulle svinge innom hagesenteret og kjøpe to konkrete planter som mangler i bedet jeg holder på med. Et raskt stopp. Goddagmannøkseskaft! Jeg, raskt innom hagesenteret...! Men så var det da at jeg kom i snakk med den dyktige gartner-dama (Henche?) som villig deler
 av sin kunnskap. Det er så lærerikt, du kan stille spørsmål om hva helst slags stauder og stell. Hun vet det som er verdt å vite. Så da lærte jeg mer om gjødsling, hva planter man bør unngå og hva man heller bør satse på, hvilket stell og forhold diverse stauder trenger. Tips om deling av stauder...osv. Det er en sann glede å møte sånne ressurser! Det ble en time ute i regnet, nok en time i tillegg til alle de timene jeg bruker her gjennom året. For det blir noen timer og jeg tør ikke tenke på hva jeg har lagt igjen av penger! Her trives jeg, her handler jeg :)
Og jentene, tålmodige som bare det! I kassen var vi så heldig å møte nok ei hyggelig dame som løftet besøket ytterlige ved å dele ut en georginekvast til hver av jentene. Fornøyde dro vi avgårde med bagasjerommet fullt av planter, for det ble jo selvsagt ikke bare de to staudene som opprinnelig tenkt...!

Nykomlinger i hagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar